Polityka prywatności
Wprowadzenie
Administratorem twoich danych osobowych jest Zbór Kościoła Chrześcijan Baptystów w Poznaniu – „Wspólnota Kaleb”. Chrześcijańska Wspólnota Średzka jest częścią duchowej struktury Zboru.
Dane osobowe, które możemy gromadzić.
Danymi osobowymi są wszelkie informacje dotyczące konkretnej osoby, za pomocą których bez większego wysiłku można tę osobę zidentyfikować, chociaż nie jest ona wyraźnie wskazana.
Zakres danych, które możemy gromadzić wynika głównie z charakteru posług Kościoła m.in. takich jak ewangelizacja, udzielanie chrztów, ślubów, pogrzebów, modlitwa, nauczanie Słowa Bożego, opieka duszpasterska, czynienie uczniami Jezusa, zakładanie i prowadzenie formalnych i nieformalnych, wspólnot, grup oraz placówek, zborów itp.
W naszym przypadku mogą to być takie informacje, jak imię i nazwisko, adres, data urodzenia, data chrztu, data ślubu, data pogrzebu, numer telefonu, e-mail, preferencje (w tym związane z życiem seksualnym, orientacją seksualną), zainteresowania, także dotyczące poglądów religijnych oraz inne informacje, które będziesz chciał nam przekazać np. sytuacja materialna, duchowa, emocjonalna, zdrowotna itd.
Dane gromadzimy i przetwarzamy, gdy:
- prowadzimy normalną działalność Kościoła
Kościół prowadząc działalność, do której został powołany wykonuje m.in. działania misyjne, ewangelizacyjne. Stąd odpowiadając na potrzeby ludzi np. prośby o modlitwę, czy zapraszając na spotkania uzyskuje dane osób, z którymi ma kontakt.
- Ktoś odwiedza stronę internetową
Nie ma obowiązku pozostawiania informacji o sobie. Ale serwery mogą zbierać anonimowe informacje dotyczące czyjegoś pobytu na stronie (IP, domena, rodzaj wyszukiwarki, strona wejście i jej opuszczenia, podstrony itp.). Dane te mogą być użyte do obserwacji funkcjonowania strony (np. liczba wejść, ilość spędzonego czasu, oglądane podstrony itp.)
- dobrowolnie i bezpośrednio zostają nam przekazane dane osobowe
Zbieranie i przetwarzanie danych następuje, gdy:
-
- następuje rejestracja na wydarzenie,
- następuje zapisanie się na otrzymywanie newsletter-a,
- następuje zapisanie się na otrzymywanie sms-a, e-mail z cytatem Pisma Świętego lub/i innym duchowym przesłaniem,
- zostaje zgłoszona prośba o modlitwę,
- zostanie wysłana odpowiedź lub zapytanie,
- zostaje złożona skarga,
- zostanie wysłane wsparcie na dane cele np. charytatywne oraz inne darowizny,
- wystąpi korespondencja przez e-mail, sms, list lub wypełniony zostanie formularz kontaktowy na naszej stronie,
- wypełniona zostanie ankieta (np. po wydarzeniu, z opinią itp.).
- pośrednio są przekazane dane osobowe
Korzystając z fanpage’a np. na Facebook-u, czy YouTube istnieje możliwość odczytania danych osobowych. Zależy to od indywidualnych ustawień prywatności tych platform.
Także na podstawie plików cookies (tzw. ciasteczek) – więcej o tych plikach w dalszej części Polityki Prywatności.
Wiek 16 lat i mniej.
Osoba, która ma 16 lat i mniej jest zobowiązana wpierw uzyskać odpowiednią zgodę rodzica/prawnego opiekuna, a dopiero po tym, na jej podstawie może przesłać określone dane osobowe.
Cele przetwarzanych danych.
Ewangelizacja i czynienie uczniami Jezusa: dzielenie się dobrą nowiną może być związane z dobrowolnym dostępem do czyichś danych osobowych np. w celu nawiązania i kontynuowania kontaktu, zapraszania na pojedyncze wydarzenia lub regularne spotkania, wysyłki cytatów z Pisma Świętego lub darmowych Biblii/Nowych Testamentów oraz innych materiałów o takim charakterze do osób zainteresowanych.
Opieka duszpasterska: w związku z pomocą duszpasterską mogą pojawić się informacje określające dane osobowe.
Działania charytatywne: aby komuś pomóc materialnie, w szczególności w wymiarze indywidualnym mogą być potrzebne dane do np. wysyłki potrzebnych rzeczy albo potwierdzenia tożsamości osoby, która odbiera darowiznę. Także współpracując z ośrodkami specjalizującymi się w pomocy dostęp do niektórych danym może być niezbędny.
Prowadzenie wspólnot, grup, placówek, kościołów: przy tego typu działaniach mogą wystąpić sytuacje, gdzie będzie niezbędne przetwarzanie danych osobowych np. w celach kontaktowych, informacyjnych, modlitewnych itp.
Modlitwa: jeżeli ktoś chce wsparcia modlitewnego, może to być związane z przekazaniem przez taką osobę swoich danych osobowych, w tym danych szczególnych kategorii. Jak ktoś np. prosi o modlitwę o zdrowie to naturalnym jest określenie konkretnej choroby.
Nauczanie chrześcijańskich prawd: różne wykłady, spotkania, w szczególności, gdy są rejestrowane i udostępniane publicznie wymagają przetwarzania danych osobowych, jak np. wizerunku.
Odpowiadanie na zapytania, prośby: jeżeli ktoś napisze do nas, zapyta o coś, zgłosi się z prośbą i zawrze swoje dane osobowe to żeby móc odpowiedzieć musimy użyć tych danych zwrotnie.
Ochrona podstawowych korzyści: mamy do czynienia z tą sytuacją wtedy, gdy zaistnieją podstawy, by uważać, że występuje ryzyko zagrożenia poważną krzywdą względem danej osoby lub kogoś innego. Wtedy możemy przetworzyć takie dane osobowe.
Przeprowadzenie ankiety, uzyskanie opinii: zapraszając do wypełnienia ankiety, wyrażenia swojej opinii szczególnie, gdy ma to związek z dalszym kontaktem lub możliwością skorzystania z naszym propozycji, konieczne jest przetwarzanie danych osobowych.
Umożliwienie wejścia na stronę, dostosowywania jej: żeby zalogować się, dotrzeć do niektórych treści, dostosować stronę do potrzeb może być konieczne przetworzenie danych osobowych.
Marketing bezpośredni, środki finansowe i rzeczowe: w związku z organizacją różnych wydarzeń, zapisaniem się na newsletter, działaniami charytatywnymi, ewangelizacyjnymi i innymi tego typu, mogą być zbierane lub przyjmowane odpowiednie środki, aby zrealizować dany cel. W związku z tym następuje dostęp do danych i ich przetwarzanie np. przez operacje na koncie. W tym mieszczą się także bezpośrednie podziękowania dla darczyńców lub publiczne – tu potrzebna jest indywidualna zgoda.
Zgodność z prawem, regulacjami oraz podatkowa: Możemy wykorzystać dane osobowe, by spełnić obowiązki wynikające z obowiązującego prawa.
Sprawy administracyjne: złożenie skargi, cofnięcie zgód – tutaj obowiązującą jest ostatnia zgoda oraz do terminu cofnięcia zgody mieliśmy prawo przetwarzać dane osobowe.
Twoje dane, a osoby trzecie.
Z mocy prawa jesteśmy zobligowani przekazać Twoje dane organom upoważnionym np. policji, jeżeli złożą taką prośbę lub służbą ratunkowym, jeżeli mamy podstawy sądzić, że występuje ryzyko zagrożenia poważną krzywdą wobec ciebie lub innej osoby.
Dla zapewnienia ciągłości usług/wydarzeń, prowadzonych projektów, zbieranych funduszy może być konieczne przekazanie danych podmiotom trzecim np. firmie prowadzącej usługi hostingowe, firmie obsługującej mailing, firmie kurierskiej itp.
Wejście na link prowadzący do innej strony internetowej jest równoznaczny z wejściem w strefę, gdzie nie obowiązuje nasza polityka prywatności.
Ochrona danych osobowych.
Zgodnie z wewnętrzną polityką bezpieczeństwa świadomie przeprowadziliśmy analizy w jaki sposób chronić dane osobowe. Stąd podjęliśmy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
Dostęp do określonych danych jest ograniczony do osób upoważnionych.
Czas przechowywania danych.
W zależności do celów uzyskania danych, będą one przetwarzane, aż cel zostanie osiągnięty lub zostanie cofnięta zgoda na ich przetwarzanie. Zgodę można zawsze cofnąć wchodząc na odpowiedni link lub wysyłając maila z adresu, którego dotyczy dane zgłoszenie na adres: admin@wspolnotakaleb.pl. W zgłoszeniu należy konkretnie określić na co zostaje cofnięta zgoda.
Prawa osób, których dane dotyczą.
Zagwarantowane jest prawo do dostępu, poprawiania nieścisłości, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych.
Dokument tego dotyczący można przesłać na adres korespondencyjny: ul. Stokrotkowa 7, 63-000 Środa Wielkopolska lub wysłać e-maila (z adresu, którego dotyczy dane zgłoszenie) na adres e-mail: admin@wspolnotakaleb.pl
Odpowiemy w ciągu 30 dni od skutecznego otrzymania pisemnej prośby, a jeżeli nie będzie jednoznaczności w złożonej prośbie i będzie potrzeba dodatkowych wyjaśnień to 30 dni od skutecznego ustalenia, czego prośba dotyczy (co jest przedmiotem, jakiej witryny dotyczy, itp.).
W celu uzyskania dodatkowych informacji, zadania pytania, złożenia skargi, wyrażenia zaniepokojenia dotyczącego Polityki Prywatności można skontaktować się pisząc do nas przez e-mail: admin@wspolnotakaleb.pl lub na adres korespondencyjny: ul. Stokrotkowa 7, 63-000 Środa Wielkopolska. Każdy też ma prawo do złożenia uzasadnionych wątpliwości bezpośrednio do właściwego organu nadzoru – ido@baptysci.pl .
Pliki cookie czyli ciasteczka.
Strona korzysta z plików cookies (tzw. ciasteczek), czyli niewielkich plików tekstowych wysyłanych przez stronę internetową, którą odwiedza internauta, do urządzenia internauty (komputer, smartfon itp.).
Pliki cookies są używane w celu:
- ułatwienia użytkownikom korzystania z witryny – pliki cookies rozpoznają urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlają stronę internetową,
- prezentowania na stronie internetowej treści multimedialnych, które są pobierane z zewnętrznego serwisu internetowego,
- zapisywania informacji o tym czy użytkownik zamknął okno informacji o polityce prywatności.
- (pliki cookies sesyjne) utrzymania sesji – poruszanie się po stronie bez konieczności powtórnego podawania informacji, które już wcześniej zostały przekazane przez użytkownika (np. nazwa użytkownika i hasło),
- możliwości zapisywania w dziennikach serwerów na serwerach usługi hostingowej takich danych jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP (adres IP – każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP).
Przeglądarki internetowe przeważnie są ustawione tak, aby domyślnie dopuszczać przechowywanie plików cookies na urządzeniu użytkownika. Jednak internauci mogą samodzielnie zarządzać ciasteczkami – np. zablokować je, wybierając w przeglądarce odpowiednią opcję. Może to jednak spowodować, że niektóre funkcje przeglądanych stron internetowych nie będą działały poprawnie. Jeśli nie zmienisz ustawień, to nasza strona będzie wysyłała ciasteczka.
Dane są chronione przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. W tym celu dostęp do danych udzielony jest tylko osobom i podmiotom, które muszę mieć do nich dostęp dla prawidłowego funkcjonowania witryny – administrator strony, osoby upoważnione, dostawca hostingu..
Nie ponosimy odpowiedzialności za politykę prywatności na stronach, do których prowadzą linki zamieszczane na naszej stronie. Dlatego zachęcamy po przejściu do tych serwisów do zapoznania się z obowiązującymi tam zasadami.
Zmiany w Polityce Prywatności.
W przypadku zmian w naszej polityce prywatności zostanie ona odpowiednio uaktualniona.